You are using an unsupported browser. Please update your browser to the latest version on or before July 31, 2020.
close
You are viewing the article in preview mode. It is not live at the moment.
Home > Netwerk en draadloos internet > Eerste hulp bij internetproblemen
Eerste hulp bij internetproblemen
print icon

Je hebt geen internet op school. Wat zijn de eerste checks die je zelf kunt doen om erachter te komen waar het probleem ligt?

 

STAP 1: Controleer of de verbindingsproblemen alleen draadloos (wifi) voorkomen of ook bij bekabelde verbindingen (vaste PCs en digiborden die met een kabel zijn aangesloten)


STAP 2: Controleer of jij de enige bent of dat er meer collega's of gebruikers zijn met internetproblemen. Heeft niemand internet? Ga dan verder naar stap 3, 4 en 5. 

 

STAP 3: Controleer op een stroomstoring in de meterkast (staat er een groep uitgeschakeld bijv.)?

 

STAP 4: Controleer of het modem van de internetprovider (bijv. Ziggo, Delta of KPN) van stroom wordt voorzien en haal deze eventueel ca. 25 seconden van de stroom af. Sluit het modem daarna weer aan. 

 

STAP 5: Controleer of de patchkast van stroom wordt voorzien. 

 

Nog steeds problemen? Neem dan contact op met de Plexsys Servicedesk.

Feedback
0 van 0 vond dit nuttig

Meld u aan om uw bestaande supportverzoeken bij te houden. Als u nog geen ticket hebt gemaakt, kunt u zich registreren of een nieuw ticket maken om te beginnen

scroll naar boven pictogram