Inleiding
In sommige situaties kan het handig zijn mensen die u een e-mailbericht sturen van een automatisch antwoord te voorzien. Bijvoorbeeld als u tijdelijk afwezig bent, op vakantie bent, u part-time werkt of binnenkort een ander (e-mail) adres krijgt.
Stap 1
Nadat u bent ingelogd in Outlook Online klikt u aan de rechter bovenzijde van het scherm op het tandwielicoon en vervolgens onderaan het menu op ‘Alle Outlook-instellingen weergeven‘.
Stap 2
Klik op het menu-item ‘Automatisch antwoorden‘. In het scherm dat verschijnt heeft u de mogelijkheid (voor een periode) een automatisch antwoord in te stellen. Dit schakelt u met de schakelaar in en uit.
– U kunt aangeven of het automatisch antwoord alleen voor een bepaalde tijdsperiode verstuurd moet worden (bijvoorbeeld als u een week op vakantie bent). Na het verstrijken van de einddatum wordt het automatisch antwoord dan weer uitgeschakeld.
– U kunt aangeven welk bericht u naar mensen binnen de organisatie en naar mensen buiten de organisatie wilt sturen. (dit kan natuurlijk ook hetzelfde bericht zijn).
– U kunt aangeven of vergaderverzoeken tijdens deze periode automatisch geweigerd moeten worden door het systeem en of u als bezet getoond wilt worden (in Microsoft Teams)
Klik op ‘Opslaan‘ zodra u klaar bent.