LET OP:
1. Deze handleiding is afgestemd op een scenario waarbij Windows Education of Windows Enterprise is geïnstalleerd op de computer in kwestie, de pc al beheerd wordt door uw bedrijf en na het opnieuw instellen ook beheerd wordt.
2. Zorg voor een goede back-up. Je gaat je computer terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dit betekent dus dat de data die nu op je computer staan verloren gaan. Je kunt persoonlijke bestanden op OneDrive of SharePoint zetten.
3. Heb je een laptop of tablet? Sluit deze dan aan op de netstroom.
4. Sluit de computer indien mogelijk aan op een bekabelde internetverbinding.
STAP 1: Start het Windows apparaat op tot het inlogscherm van Windows verschijnt.
STAP 2: Houd de SHIFT-toets ingedrukt op het toetsenbord en klik op het inlogscherm op de aan/uit knop en vervolgens op Opnieuw opstarten (houd hierbij de gehele tijd de SHIFT-toets vast):
STAP 3: Het scherm dat verschijnt toont 3 of 4 opties. Kies hier de optie "Problemen oplossen".
STAP 4: Kies voor "Deze PC opnieuw instellen" en vervolgens voor "Alles verwijderen":
N.B: Indien nog een vraag gesteld wordt over het behouden van een werkaccount kiest u NEE.
STAP 5: De machine in kwestie zal nu enige tijd (+/- 20-60 minuten) nodig hebben om zichzelf te wissen en opnieuw in te stellen.
STAP 6: Het taalkeuzemenu verschijnt. Kies hier Nederlands.
STAP 7: Het scherm voor toetsenbordkeuze verschijnt. Kies hier Verenigde Staten:
STAP 8: Kies voor "Overslaan" bij de keuze voor een tweede toetsenbord.
STAP 9: Op het aanmeldscherm van Microsoft logt u in met een account van de organisatie (dit kan ieder account zijn):
STAP 10: Uw apparaat wordt nu voorzien van al het bedrijfsbeleid.
STAP 11: Er volgen nu enkele algemene vragen om de installatie te voltooien met steeds een scherm dat vergelijkbaar is met onderstaand. Kies hier de volgende opties:
- Doe meer met uw stem: Geen online spraakherkenning gebruiken
- Laat Microsoft en Apps uw locatie gebruiken: Nee
- Mijn apparaat zoeken: Nee
- Stuur diagnostische gegevens naar Microsoft: Basis
- Verbeter de herkenning van handschrift en typen: Nee
- Ontvang op maatgemaakte ervaringen met diagnostische gegevens: Nee
- Laat apps de reclame-id gebruiken: Nee
- Op meerdere apparaten tegelijk werken met activiteitengeschiedenis: Ja
STAP 13: Log in op de Plexsys Servicedesk en geef de apparaatnaam van het apparaat door, door een ticket aan te maken in de categorie Device Enrollment. Het apparaat zal worden toegevoegd aan de beleidsgroepen waarna deze het apparaatbeleid zal ophalen.